• Ми працюємо сім днів на тиждень

Історія теплохода «Бєлінський» в Україні і Росії

Блог

Теплоходи проєкту 646 типу Байкал побудувані на замовлення СРСР в Німеччині на верфі Warnowwerft Warnemuende в 1953-1956 роках. Всього СРСР отримав п'ятнадцять одиниць цього типу. Вони були названі на честь озер СРСР і видатних російських літераторів.

Проєкт 646 - це серія середніх вантажопасажирських річкових теплоходів, призначених для роботи на пасажирських лініях, вихід яких допускався в прибережні морські райони.

Судна по проєкту були побудовані з двома ресторанами, двома пасажирськими салонами, двома загальними пасажирськими приміщеннями, одно-, дво-, чотири-, шести- і восьмимісними каютами. В деяких каютах були встановлені умивальники. У дев'яностих-двохтисячних роках в ході модернізацій проводилися роботи по підвищенню комфортності теплоходів. Зокрема каюти обладнали індивідуальними санвузлами, розширили за рахунок зменшення пасажиромісткості, частково замінили внутрішнє оздоблення.

Загальна пасажиромісткість судна за проєктом - 197 осіб. В ресторанах були передбачені 47 місць і 31 місце в салонах.

При комбінованому використанні жорстких місць пасажиромісткість теплоходу становила 355 місць. При забезпеченні всіх пасажирів сидячими місцями пасажиромісткість досягала 580 місць. Максимально допустима кількість пасажирів на коротких відстанях - 700 осіб.

«Бєлінський» («Шліссельбург») - пасажирський річковий двопалубний теплохід, побудований за проєктом 646 на суднобудівному підприємстві Warnowwerft («Варновверфт»), розташованому в німецькому місті Варнемюнде, і прийнятий в експлуатацію в серпні 1955 року.

Після завершення будівництва теплохід отримав назву «Бєлінський» і розпочав роботу у радянському Дунайському пароплавстві, де був приписаний до порту Ізмаїл. До 1983 року теплохід працював між Ізмаїлом та Одесою, а також здійснював круїзи по Дунаю до Югославії. З початку 1980-х судно стало «корпоративним» - його викупило київське об'єднання «Октава».

Теплохід «Бєлінський» став плавучим будинком відпочинку для співробітників «Октава» і здійснював в цій якості періодичні рейси від Києва до Скадовська, а іноді виходив в Чорне море, з відвідуванням Криму. З 1994р до 1998 р «Бєлінський» здійснював лише літні триденні рейси «відпочинку» на лінії Київ – Канів. Іноді теплохід орендували на корпоративні заходи.

Весь цей час судно базувалося в Оболонській затоці Дніпра (причал Наталка), разом з іншими теплоходами. З кінця 90-х на Оболоні та її набережній почалося будівництво елітних будинків, облаштування прилеглої території та акваторії. З 1992 по 2002 роки «Бєлінський» вже не виконував рейсів і постійно перебував на відстої.

Після ремонту на Київському судноремонтному заводі «Бєлінський» в середині листопада 2004 р вийшов з Києва до Херсону. Тут відбулася повна зміна екіпажу, далі пройшовши Чорним морем, Волго-Донським каналом, Волгою теплохід у грудні прибув до Нижнього Новгорода.

З весни 2005 р новий власник фірма «Адігель-круїз» ставить «Бєлінський» на круїзну лінію від Москви до Санкт-Петербурга і Соловецьких островів. На цій лінії теплохід працював в літній період до 2012 р. З Москви по Волзі і Біломорсько – Балтійському каналу теплохід виходив у Ладозьке озеро - далі Валаам, Кижи, Соловки. Круїз закінчувався в Санкт-Петербурзі. Зворотній рейс - через Ладозьке озеро на Москву.

У 2012 р туркомпанія «Адігель-круїз» продала теплохід «Бєлінський» пітерської турфірмі «Латті». Нові господарі оновили старенький «Бєлінський» (після ремонту і реконструкції у нього стало 83 комфортабельних місця) і поміняли назву судна. З кінця 2012 р «Бєлінський» став «Шліссельбургом». Зробивши влітку 2013 року кілька рейсів, робота теплохода була призупинена. Восени 2013 року «Шліссельбург» перегнали з Москви на Оку, в селище Дуденєво Нижегородської області. У 2014 році планували продати "Шліссербург" в Архангельськ і назвати «Іоанн Кронштадтський». Але ці плани так і не були реалізовані. У 2017 році з'явилися чутки про покупку судна для роботи в Криму, але і ці плани не здійснили.

На початку 2018 року самарська компанія «Ространстур» заявила про запуск теплоходу в роботу під назвою «Ельдорадо», з рейсами від Нижнього Новгорода до Криму і Соловецьких островів. Але жодного рейсу теплохід не виконав, в експлуатацію не вводився, а назва судна не змінювалося.

Як у випадку з рейсами з Архангельська компанія «Ространстур» мовчки зникла влітку 2018 року, а судно, хоча і перебазувалося з Оки в затон на Волгу під Нижній Новгород, але  роботу так і не розпочало, і в переліку Російського річкового регістра продовжувало значитися під колишньою назвою «Шліссельбург».

І ось в 2020 році чергова спроба повернути теплохід в круїзну роботу. На цей раз вже під назвою «Олександр III». Заявлені основні маршрути дуже схожі з тими, які були у варіанті «Ельдорадо». Початок всіх рейсів планувався на цей раз з Москви с заходами судна в той же Крим, Соловки, а між ними скромні рейси до Углича, Дубни і Твері. Але крім роздачі буклетів з розкладом круїзів інших пропозицій від компанії в цьому році не було.

Дуже прикро, що теплохід залишився без роботи на такий довгий час. Чи розпочне в наступному році він роботу – це питання, скоріше, риторичне. Напевно це в першу чергу буде залежати від нових власників і захворюваності на COVID-19 на території Росії і у світі.

ШВИДКЕ ЗАМОВЛЕННЯ ТЕПЛОХОДА - ТЕЛЕФОНУЙТЕ:

Ми працюємо сім днів на тиждень